Odměny motivují dobrovolné čtenáře reklamních emailů

Společnost Admass Direct Marketing provozuje systém Emailing.cz na českém trhu pátý rok. Jde o velmi zajímavý projekt spotřebitelského klubu. Jeho členové po zaregistrování dostávají reklamní emaily, za jejichž přečtení si dokonce „vydělají“ peníze, či získávají jiné lákavé odměny. Systém je tak oboustranně výhodný jak pro inzerenty, tak pro adresáty direct mailů.

Ředitel společnosti Admass Direct Marketing, Jaroslav Švarc na úvod říká: „Emailová kampaň je jedna z nejlevnějších forem přímé reklamy a vždy se jedná o oslovení konkrétní osoby, která danou schránku používá. Reklamní emaily jsou rozesílány členům spotřebitelského klubu po celé ČR. Na rozhodnutí klienta je, jak atraktivní a zajímavou formu emailu pro oslovení zvolí.“ Kromě kreativity emailů je důležité správně vybrat cílovou skupinu a dobře načasovat spuštění reklamní kampaně. V rámci systému Emailing.cz garantuje společnost Admass doručitelnost reklamních emailů ve výši sta procent. Emailová reklama je v tomto systému plně vyžádána, protože od všech uživatelů má provozovatel klubu stvrzené svolení k zasílání emailů. Klienti mohou direct mailem oslovit až 100.000 zaregistrovaných osob. „V současné době je v systému zaregistrováno kolem 80.000 aktivních uživatelů a každým dnem je nárůst až o 150 nových členů. Pokud se klient rozhodne pro oslovení pouze určité cílové skupiny, má na výběr hned z několika různých kategorií,“ přibližuje Jaroslav Švarc. Cílové skupiny jsou v systému členěny nejen dle pohlaví, věku, vzdělání, zaměstnání, zájmů, bydliště či výše přijmů , ale i podle toho, zda dotyčný má děti, vlastní dům či automobil nebo jestli v domácnosti chová nějaké zvíře. „Samozřejmostí je i možnost kombinace několika cílových skupin najednou nebo oslovení kompletně všech stávajících členů,“ dodává Švarc. Inzerenti volí příjemce dle toho, jestli se například jedná o speciální akci určenou přímo pro určitou cílovou skupinu, nebo o nabídku novinky, která může být zajímavá pro kohokoliv, a proto si přejí oslovit všechny členy. „Za registraci novému členovi do systému nabízíme loga na mobil zdarma, řady finančních odměn, soutěží, speciálních a výhodných nabídek od našich klientů, akčních zaváděcích cen od inzerentů a v neposlední řadě jsou odměňováni za registraci nových lidí, které do spotřebitelského klubu přivedou,“ říká Jaroslav Švarc. Členové klubu mohou dokonce zvolit jako odměnu to, že se sami stanou inzerenty. Mají tak možnost realizovat svou vlastní reklamu prostřednictvím systému Emailing.cz. Ať už mají třeba vlastní webové stránky, na které chtějí upozornit, či své internetové obchody. Jan Kuželka je členem klubu rok a ke své účasti uvádí: „Proč si nenechat platit za příjem reklamních emailů, odkud se dají navíc zjistit zajímavé informace? Kromě finanční odměny za přečtení, získávám členstvím třeba tipy na nákupy, informovanost ohledně sportovního vybavení, někdy i přehled kulturního dění nebo ubytování, nabídku internetových obchodů apod.“ Své členství ve spotřebitelském klubu Emailing.cz zdůvodňuje Jan Fogaš slovy: „Chci mít přehled, co je na internetu a obecně na trhu nového. Reklamní emaily mi chodí různě, někdy čtyřikrát někdy až šestnáctkrát do měsíce. Co se týče výhod, ty jsou velké finanční. Také jsem nedávno vyhrál týdenní pobyt v ČR. Díky Emailingu.cz jsem v neposlední řadě poznal časopis Spark a stal jsem se jeho pravidelným odběratelem.“ V rámci zvyšování efektivnosti systému společnost Admass zasílá všem nově registrovaným členům průzkum mínění uživatelů, jehož výsledky jsou online k dispozici na webových stránkách. „Inzerenti se tak dozví, co si uživatelé myslí o reklamě v emailu, o nevyžádaných nabídkách, přímé reklamě, jaké emaily mají rádi, jestli html nebo txt formu, zda nakupují přes Internet, jestli využívají zásilkové služby atd.,“ přibližuje Jaroslav Švarc. Efektivita kampaní je měřena statistikou doručených a přečtených emailů, statistikou návštěvnosti webových stránek. V neposlední řadě každý klient vždy pozná, zda se to projeví i v prodeji. Rostislav Sedliský, výkonný ředitel společnosti HUDYsport , která kampaně přes spotřebitelský klub dělá, říká: „Srpnový letní výprodej v naší prodejní síti (27 prodejen) jsme nastartovali právě direct marketingovou kampaní přes Emailing.cz. Tu doplňovaly DM na adresy z naší databáze a inzerce v MF Dnes a Lidových novinách. Účinnost byla velká, např. první den kampaně shlédlo naše webové stránky kolem 68 tisíc lidí. Náš internetový e-obchod byl zavalen objednávkami a také prodejny zaznamenaly značný nárůst tržeb.“ Pavel Schuster , jednatel a ředitel společnosti One & One Company , má s portálem také zkušenosti, na jeho adresu uvádí: „Emailing.cz jsme zvolili pro dm kampaň z důvodu možnosti oslovení velké cílové skupiny přes moderní médium internet se záměrem představit časopis a získat čtenáře popřípadě i inzerenty pro rockový magazín SPARK a časopis Rock&Pop. Emailing.cz je dlouhodobě jedním ze segmentů využívaných vydavatelem k podpoře známosti časopisů a jejich prodeje.“ Systém se podle slov Jaroslava Švarce v současné době stabilizuje. Společnost Admass připravuje do budoucna některé změny a upgrade systému na vyšší množství uživatelů, ale to až při překonání hranice 100.000 aktivních členů.